Tak było…

 

W tym roku spotykamy się na (nie) konferencji Kierunek Wizerunek już po raz trzeci. Podczas tej edycji skupiamy się na pracy zespołowej. Każdego roku chcemy przekazać pracownikom bibliotek nową wiedzę, która ułatwi i uatrakcyjni im wykonywanie zawodu.

 

Pierwsza (nie)konferencja

odbyła się w 2015 roku i była poświęcona budowaniu marki oraz wizerunku bibliotek. W spotkaniu wzięło udział sześćdziesiąt osób z całej Polski. Głównym celem projektu było pokazanie roli komunikacji marketingowej w działaniach bibliotek publicznych. Skupiliśmy się także na integracji osób zajmujących się marketingiem w bibliotekach oraz diagnozowaniu potrzeb tego środowiska.

Bibliotekarze zapoznali się z różnorodnymi elementami zrównoważonej i przemyślanej strategii marketingowej, korzystając z wiedzy oraz doświadczenia praktyków prowadzących warsztaty, a także uczestnicząc w grze „Kierunek – Wizerunek”, która odbyła się pierwszego dnia.

Jej celem było zdobycie praktycznej wiedzy na temat komunikacji, użytkowników, współpracy z partnerami biblioteki i narzędzi, które można wykorzystać. Uczestnicy podzieleni na grupy odwiedzili 15 stacji z różnorodnymi zadaniami i wzięli udział w ciekawych doświadczeniach.

Dzień drugi to warsztaty. W pierwszej edycji uczestnicy wzięli udział w następujących zajęciach:

  1. Co kręci dziennikarzy – warsztat prowadzony przez Katarzynę Włodkowską dotyczący sposobów budowania relacji z mediami, form kontaktu z dziennikarzami oraz tworzenia informacji prasowych.
  2. Alfabet mediów społecznościowych – warsztat prowadzony przez Justynę Łukasik uczący poruszania się w środowisku nowych mediów oraz skuteczności planowania komunikacji w social mediach.
  3. Kup pan cegłę, czyli jak pisać dobrze i skutecznie – warsztat prowadzony przez Jolantę Świetlikowską o pisaniu poprawnych językowo i merytorycznie tekstów, które docierać będą do odbiorcy wywołując zamierzony wcześniej efekt.

 

Druga edycja

odbyła się w dniach 14-15 listopada 2016 roku, a jej głównymi zagadnieniami były Service Design oraz content marketing w bibliotece. W spotkaniu udział wzięło siedemdziesięciu bibliotekarzy z całej Polski. Bohaterem II edycji (nie)konferencji był młody czytelnik. Podczas dwudniowego spotkania uczestnicy, zastanawiali się jakie treści trafiają do młodych odbiorców i jakie z ich punktu widzenia są atrakcyjne, a także zdobywali wiedzę na temat nowoczesnych metod organizacji oraz promocji bibliotek.

Pierwszego dnia uczestnicy zgłębili tajniki Service Designu, czyli projektowania usług zgodnie z zapotrzebowaniem odbiorcy. Swoje pomysły mogli skonfrontować z samymi zainteresowanymi (w ramach warsztatów zorganizowano spotkanie z uczniami gdyńskich szkół), a następnie zaprezentować je wszystkim uczestnikom. Dzień pierwszy prowadzony był przez Agnieszkę Mróz oraz Agnieszkę Schroeder z Logisfera Nova.

Drugiego dnia odbył się panel warsztatowy, który w swojej formule nawiązywał do I edycji (nie) konferencji. Uczestnicy, podzielni na grupy, wzięli udział w każdym z trzech warsztatów:

  1. Dlaczego Watson byłby lepszym marketingowcem od Sherlocka, czyli o tym jak mówić, żeby inni chcieli słuchać – warsztat prowadzony przez Jacka Kłosińskiego o budowaniu zaufania odbiorców i skutecznym przyciąganiu ich uwagi.
  2. Fejs, Snap i Insta? Odczarujmy te dziwne hasła, czyli jak komunikować się z młodzieżą – warsztat prowadzony przez Martynę Wójcik dotyczący sposobów wykorzystania social mediów w kontakcie z młodymi osobami.
  3. Stereotyp a rzeczywistość – rola wizerunku i spójnej strategii promocji w procesie budowania relacji z czytelnikiem – warsztat prowadzony przez Magdalenę Wymazałę uczący poprawnego diagnozowania potrzeb młodego czytelnika i tworzenia efektywnego planu promocji biblioteki.

Podczas tegorocznej (nie)konferencji również planujemy kolejne inspirujące spotkania, atrakcyjną grę oraz angażujące warsztaty. Koniecznie sprawdź koncepcję i program trzeciej edycji. 

Share: Pinterest

One Coment, RSS

  • Czerwiec 18, 2010 @ 8:51 pm Odpowiedz

    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in and view the post's comments. There you will have the option to edit or delete them.

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Name *
  • Website